Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op geodesie.startpagina.nl

pensioenfonds geodesie

  • GJ

    Hallo,

    Ik heb binnenkort een sollicitaitegesprek, kan iemand mij vertellen bij welk pensioenfonds landmeetkundige medewerkers zijn aangemeld. Is daar een overkoepelend pensioenfonds voor?

    Ik zal het tijdens het sollicitatie gesprek vragen maar ik wil zoveel mogelijk informatie vooraf vergaren.

    En wat zijn de salarisschalen op MBO niveau?

    Ik ben al ff ouder en kom uit de overheids sector.

    dank voor uw reactie.

  • joop

    Ingenieursbureau vallen onder de vrije beroepen, deze hebben ieder een eigen pensioen onder gebracht, vaak in eigen beheer. Maar in principe is het veelal goed geregeld. Salaris is natuurlijk sterk afhankelijk van wat je gaat doen en je ervaring.

    Maar ik denk dat 2800,- haalbaar moet zijn. Natuurlijk zeer moeilijk te bepalen, als ze je erg graag willen hebben kan dit meer worden, ligt op dit moment meer aan de geografische omgeving. Bijvoorbeeld Noord-Holland en Noorden des lands zijn op dit moment moeilijk meensen te krijgen voor de geodesie.

    In ieder geval veel sterkte met solliciteren.

  • GJ

    Beste Joop,

    Hartelijk dank voor je snelle reactie.

    Ik heb nog één vraag m.b.t. het vakgebied: bestaat er ook een CAO voor deze bedrijfstak, of worden de arbeidsvoorwaarden per bedrijf(je) bepaald?

    Ik ben nu werkzaam bij een gemeentelijke organisatie waar de arbeidsvoorwaarden goed geregeld zijn hoewel er de laatste 5 jaar behoorlijk in gesneden is.

    Het bedrijf waar ik binnenkort een gesprek mee heb is een klein landmeetkundig bureau wat sinds een aantal jaren actief is in landmeetkundige dienstverlening.

    De funktie is landmeetkundig assistent en ik heb geen ervaring. Wel ervaring met Microstation en rioleringsbeheerspakket en peilbuisbeheerspakket, toch een uitnodiging (leuk toch) dus de nood is waarschijnlijk hoog. (Noord-Holland)

    Ik ben 50+ dus het zal (mogelijk) een moeilijke beslissing gaan worden.

    Groet GJ

  • joop

    Beste GJ

    Ik ga ervan uit dat het een ingenieursbureau is, deze vallen onder de vrije beroepen. De kans is groot dat ze natuurlijk wel een cao hebben, maar dat kan ik natuurlijk niet inschatten omdat ik niet weet welk bedrijf het is.

    Als je landmeetassistent wilt worden, moet je simpelweg van buiten werken houden. Zowel in het zonnetje als in de regen en kou. Verder is het een afwisselend beroep, want je weet nooit waar je terecht komt. Kan iedere dag anders zijn, maar ook kan ook enkele jaren op de zelfde plaats zijn bijvoorbeeld aanleg grote projecten.

    Overigens is het vermoedelijk wel handig dat je kunt werken met microstation. Diverse bedrijven en gemeente werken hiermee om de metingen te verwerke.

    Nogmaals succes met de sollicitatie en ja een overstap mis altijd een moeilijke beslissing.