Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op geodesie.startpagina.nl

informatie over landmeetkunde/geodesie, wanneer van toepassing?

  • karin

    hallo

    ik zou graag wat meer informatie willen hebben over wanneer het vakgebied landmeetkunde/geodesie van pas komt en op welke manier, dus wanneer een landmeetkundige of geodeet van pas komt? Ik lees veel op het internet over landmeetkunde en geodesie, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. waar kan ik het beste die totale informatie krijgen? of waar kan ik het beste beginnen met informatie verzamelen? over dit vak? Ook ben ik geinteresseerd in informatie over de verschillende nivo's en wat het verschil is in wat ze doen. Ik lees dat je het op mbo nivo kan doen, maar ook op hbo nivo. Ik zou wel graag mee willen lopen met een landmeetkundige/geodeet en het dus met eigen ogen zien. Zijn er buro's die landmeetkundigen/geodeten aanbieden op verschillende momenten? dus bv bij aanleg wegen, spoor, huizenbouw, aanlag natuurgebied enz zodat ik kan zien hoe het in die verschillende situaties gebruikt wordt?

    Wie kan mij verder helpen??? Ik wil dit allemaal weten omdat ik aan het kijken ben naar watvoor mogelijke opleiding ik zou kunnen doen. Na globaal lezen wat landmeetkunde inhoud denk ik dat het wel bij me zou kunnen passen gezien mijn interesse in de wiskunde en natuurkunde en behoefte aan afwisseling( in werkplekken, maar ook in werkzaamheden) en uitdaging.

    ook zou ik willen weten of ik dan ergens een 1 jarige mbo nivo opleiding kan volgen hierin en dan daarna al werkend bijleren en evt dan cursussen volgen om het nivo op te schroeven naar minstens hbo nivo.

    gr karin

  • Harry

    Beste Karin,

    Neem gewoon contact op met een willekeurig bureau bij jou in de buurt.

    Vrijwel zeker word je welwillend te woord gestaan en kun je eens meelopen.

    Groeten,Harry