Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op geodesie.startpagina.nl

opleiding MTS landmeten

  • Angela

    Hoi,

    Een neefje van mij wil graag gaan leren voor landmeter, nu is de opleiding MTS in Breda enkele jaren geleden gestopt (kan nog wel net als vroeger een top jaar landmeten naar weg en waterbouw) maar nu zijn we op zoek naar een opleiding MTS landmeten weet iemand of deze er nog is ergens in Nederland

  • Jeroen

    In Hengelo, Overijssel, kun je de opleiding Infratechniek volgen. Zie de link voor meer informatie:

    http://www.rocvantwente.nl/scholier/Bouw-en-Infra-Hengelo/opleidingen/4BBL-Middenkaderfunctionaris-Infratechniek.html.

    Ik heb zelf de opleiding geodesie gevolgt op deze school, hiermee wil ik zeggen dat de school dus wel ervaring heeft in Landmeetkunde. Ze beschikken ook over goed instrumentarium.

    Missschien zijn er wel meer scholen die deze opeliding aanbieden, maar dat moet je zelf even uitzoeken.

    Jeroen

  • Richard

    Hoi Angela,

    Volgens mij is er nergens meer een volledige opleiding landmeten. Het is overggegaan in Infratechniek. Heb zelf ook MTS breda gedaan.

  • Vasters

    In Hengelo wordt inderdaad een opleiding landmeten gegeven. Net als in Arnhem. Allebei van het ROC. Ik heb zelf grond-, weg en waterbouw in Hengelo gedaan. Nu ben ik 1 dag in de week bezig met mijn MBO landmeten in Arnhem. Het klopt dat het tegenwoordig infratechniek heet. Na het 1ste of 2e gezamelijke jaar kun je dan gaan kiezen voor landmeten of gww.

  • Joop Gravesteijn

    Op dit moment kan er bij verschillende ROC in Nederland een MOB opleidingen INFRA gedaan worden en dan de variant Landmeten kiezen. Dat houdt in twee jaar algemene vakken INFRA waaronder Landmeten en vervolgens twee jaar landmeten en ICT gerichte vakken, zowel in de praktijk als op de opleiding.

    Zie ook www.mbo-landmeten.nl

    J.Gravesteijn

    docent Landmeten Mondriaan Techniek te Den haag.