Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op geodesie.startpagina.nl

programma voor windows landmeetkunde berekenen

  • Tito de Freytas

    Hallo allemaal ben nieuw hierop, kom uit Aruba en ben van plan binnenkort een cursus te gaan geven aan “lts'ers” over landmeetkundig berekenen.

    Heb zelf wel een programma die in DOS formaat werkt maar zoek nu een die in windows kan “runnen” waarmee je oppv meetpunten projectie snijpunten ed mee kan bereken

    Wie maakt me los! Alvast bedankt

    Tito

  • geodeet

    Beste Tito

    http://www.hydro.nl/pgs/nl/pctrans_nl.htm

    staat programma pc trans, is gratis te down loaden, de vraag is wat je exact wilt doen.

    Succes ermee

    groeten

    Joop

  • Tito de Freytas

    Beste Joop,

    Allereerst bedankt voor je snelle reactie,

    Wat ik eigenlijk zoek is een programma die onder windows werkt die bv ingemeten percelen lokaal of in RD daarvan de oppervlakte kan bepalen, via opgegeven coordinaten projectie kan berekenen lengtes van de perceelzijdes berekenen controleren, dus m.a.w een programma waarin ik untnummers met bijhorende coordinaten invoer en dan via dit progranmma van het perceel oppv kan bepalen via Elling en S-Formule,lijnprojecties,lengtes kan controleren, transformaties dus van lokaal naar RD, snijpunten ed

    Nogmaals bedankt en tot horens, (schrijfs)

    Mooie wedstrijd vandaag trouwens tegen Italie

    Groetjes Tito de Freytas

  • geodeet

    Beste Tito

    Volgens mij kan je een heel eind komen met pctrans, is in ieder geval prettig om mee te werken.

    Verder kan je natuurlijk met een landmeetkunde boek en een simpel rekenmachine de meeste beschreven bewerkingen uitvoeren.

    Nou succes ermee en groeten

    Joop

  • Tito de Freytas

    Beste Joop,

    Nogmaals bedankt maar toch zalik moeten blijven zoeken want ik moet iets heel simpelvinden want de cursus volgers zijn van lbo nivo en wat ouder van leeftijd dus die zullen “schrikken” allen al bij het opennen van zo'n programma.

    Nogmaals bedankt voor de moeite en tot ziens

    Ps Mocht je toch iets tegen het lijf lopen hou me op de hoogte

    Tito

  • hespro

    Tito,

    Ik zie dat je van Aruba komt en ooit heb ik daar voor mijn toenmalige werkgever, de Geo Meetdienst, gemeten.

    Misschien dat je de Geo kent, maar daar hadden ze een programma dat “land” of “gwbasic” heet en dat was een eenvoudig programma dat veel berekeningen kon uitvoeren.

    Ik heb zelf nog een versie liggen en deze draait goed onder XP.

    Bij de Geo hebben ze dit programma in elkaar gezet, dus misschien dat je bij hun wat meer te weten kunt komen en misschien dat ook jij een versie van ze kunt krijgen.

    Succes

  • Marc Kant

    Beste Tito,

    Zojuist las ik je bericht/vraag om een programma voor het uitvoeren van de standaard landmeetkundige berekeningen. Nu is het zo dat ik zelf al jaren bezig ben met het ontwikkelen van vooral landmeetkundige programmatuur. Eén daarvan is het programma LandRek, welke al sinds 1996 in ontwikkeling is. LandRek wordt gebruikt door de gemeente Utrecht en ik ben best bereid om je een versie te doen toekomen. Alle met het programma ingevoerde en berekende punten kunnen worden opgeslagen in een coordinatenbestand in verschillende formaten. Er kan worden gerekend zoals argument en afstand, voetmaat en loodlijn, cirkelberekeningen, oppervlakteberekeningen van cirkels, driehoeken en veelhoeken, transformaties wel/niet overbepaald, importeren/exporteren van verschillende bestandsformaten, sinusregel, cosinusregel, snijpuntberekeningen tussen lijnen en cirkels, trigonometrische hoogtemeting, punten hernoemen, punten kopieren, punten wijzigen, grafisch weergeven, enz.

    Wanneer je me een e-mail stuurt (m.kant@utrecht.nl) dan zal ik reageren.

    Groet, Marc Kant, Landmeten gemeente Utrecht

  • Tito de Freytas

    Beste Marc,

    Vandaag je berricht gelezen sorry voor de laate reactie was op vakantie en ben dus een paar weken niet aan t “surfen” geweest.

    Graar zou ik zo'n programma willen hebben t moet vooral makkelijk te bedienen zijn en zoals ik heb gelezen zit er alles in wat we nodig hebben.

    Allvast bedankt voor je reactie en voor jou interesse.

    Vr gr

    Tito de Freytas

    O'stad

    Aruba

  • Leon Steijger

    Voor het converteren van coordinaten tussen verschillende projecties kan je in ieder geval eens kijken naar onderstaand pakket:

    Eye4Software Coordinate Calculator

    Leon

  • Jairo Maduro

    Tito con bai, of hoe gaat het.

    Heb je al een pakket gevonden. Laat maar even weten.

    een oud collega di Kadaster Aruba.

    jairo maduro